Zamawianie jedzenia na stronie restauracji staje się powoli czymś naturalnym. Restauracje coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie pozwalające na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do większej grupy klientów. Ile kosztuje wdrożenie zamawiania na stronie www restauracji?
Jest kilka firm oferujących wykonanie strony dla restauracji z opcją zamawiania jedzenia online. Sprawdziliśmy jakie są ceny i jakie opcje wdrożenia takiej strony. Spotkaliśmy się z trzema wariantami rozliczenia za system zamawiania na stronie restauracji. Poniżej przedstawiamy poszczególne opcje jakie są dostępne na rynku.
Rozliczenie w oparciu o system prowizyjny
W tym przypadku firma wdraża system zamawiania jedzenia na stronie restauracji bez żadnych opłat wstępnych lub z symboliczną opłatą wstępną w kwocie kilkudziesięciu złotych. Rozliczenie odbywa się w oparciu o zamówienia zarejestrowanie w systemie i złożone na stronie restauracji. Wysokość prowizji jest zróżnicowana najniższa jaką spotkaliśmy to około 6% wartości zamówienia, ale zdarzają się prowizje dwucyfrowe. Prowizje czasami są zróżnicowane w zależności od ilości zamówień zarejestrowanych w danym miesiącu i maleją po przekroczeniu pewnej ustalonej granicznej ilości zamówień. Taka forma rozliczania jest całkiem sensowna w momencie kiedy restauracja nie generuje sprzedaży poprzez stronę www i system zamawiania na stronie nie ma również kosztów związanych z wdrożeniem i utrzymaniem strony. Jest to najczęściej spotykana forma rozliczania kosztów utrzymania systemu zamawiania na stronie restauracji.
Rozliczenie w oparciu o abonament miesięczny
Zdarzają się firmy oferujące rozliczenie w formie stałego abonamentu miesięcznego. Podobnie jak poprzednio wdrożenie strony może być płatne jednorazowo kilkadziesiąt złotych po czym kolejne rozliczenia to abonament. W takiej formie rozliczania zamawiania jedzenia online często są narzucone limity ilości zamówień po przekroczeniu których abonament ulega zwiększeniu. Taka forma rozliczania wiąże się z koniecznością opłaty za system zamawiania nawet jeśli w danym miesiącu nie odnotowano zamówień co jest niewątpliwym minusem. Plusem jest natomiast możliwość realizacji wielu zamówień w stałej cenie miesięcznej, może to być dobre rozwiązanie dla restauracji które mają stałą, przewidywalną, raczej dużą ilość zamówień w miesiącu.
Rozliczenie w formie jednorazowej płatności za wykonanie strony
Taka forma jest bardzo rzadko spotykana. Najczęściej można spotkać się z opcją jednorazowej opłaty jak za zwykłą stronę www w przypadku firm, które nie posiadają typowego system zamawiania jedzenia online. Takie firmy często próbują wdrożyć zwykły system sklepowy zamiast rozwiązań dedykowanych do zamawiania online. Niestety systemy sklepowe nie nadają się do takich rozwiązań z wielu powodów, choćby dlatego że nie oferują opcji ustawienia godzin, w których restauracja realizuje zamówienia, a to duży minus. Zamawianie w oparciu o sklep internetowy nie pozwala również na prezentację dodatków do dań czy komponentów. Zamawianie w sklepie może odbywać się 24h na dobę, a powiadomienia są wysyłane mailem. To się nie sprawdza w zamawianiu jedzenia gdzie realizacja zamówienia jest praktycznie natychmiast. Na opcję jednorazowej płatności należy zwrócić szczególną uwagę i zachować ostrożność. Jeśli jest to zwykły sklep internetowy to nie warto, prędzej czy później pojawi się problem z takim rozwiązaniem. Na rynku jest jedna firma, która oferuje taki wariant wdrożenia systemu zamawiania online na stronie restauracji, jest to http://restauracja.online (Stronex.pl).
Jaki wariant wybrać?
W przypadku sporej ilości regularnych zamówień wariant abonamentu i wariant prowizji po przeliczeniu wychodzą zwykle podobnie, to mniej więcej podobny koszt tylko rozbity na inną formę nienaliczenia opłat. Oczywiście w przypadku nieregularnych zamówień znacznie lepiej wychodzi wariant prowizji bo wówczas w okresach kiedy klientów i zamówień jest mniej restauracja płaci mniej lub nawet w ogóle.
Restauracja.online oferuje opcję jednorazowej płatności za wdrożenie systemu zamawiania na stronie lub wykonanie strony dla restauracji z opcją zamawiania jedzenia online. Ta firma oferuje zresztą również dwa pozostałe warianty rozliczenia, czyli abonament oraz prowizje od zamówień. Dodatkowo daje gwarancje najniższej ceny. To rozwiązanie zdecydowanie zasługuje na polecenie. W przypadku innych firm oferujących system zamawiania płatny jednorazowo warto zachować czujność. Jeśli system taki jest w oparciu o tradycyjną funkcjonalność sklepu internetowego to nie sprawdzi się w branży gastronomicznej o sprzedaży jedzenia na stronie restauracji.
Dokonując wyboru systemu zamawiania jedzenia na stronie restauracji warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale również na funkcjonalność jaką otrzymamy. Jest z tym bardzo różnie, ale to już temat na odrębny artykuł.
2 komentarze do “Zamawianie jedzenia na stronie restauracji – ceny i opcje rozliczenia”
Prowizja wydaje się uczciwym rozwiązaniem, zarabiam w restauracji to płacę prowizję nie zarabiam to nie płacę ale w praktyce często abonament wychodzi lepiej zwłaszcza jak się ma np. sushi jak moja restauracja, zestawy są drogie więc w abonamencie wychodzimy znacznie lepiej
Zgadzam się całkowicie, jeśli średnia wartość zamówienia jest stosunkowo wysoka to abonament wychodzi lepiej to naturalne. Jest jeszcze jeden atut przemawiający za rozliczeniem abonamentowym, jest to stałą opłata więc kiedy inflacja szaleje, ceny rosną, ceny w lokalu też rosną to abonament pozostaje taki sam, przynajmniej do momentu kiedy jest konieczna aktualizacja cen abonamentów, ale zwykle to jest z dużym opóźnieniem, my bardzo rzadko modyfikujemy cenniki. To przemawia również na korzyść abonamentu. Zapraszam do kontaktu pod numerem (+48) 574 031 881 przedstawimy ofertę telefonicznie i prześlemy na maila aktualne cenniki w których jest opcja rozliczenia w formie abonamentu lub prowizji w zależności co wybiera restauracja. Dla zainteresowanych mamy opisane kwestie rozliczeń i kosztów w blogu: https://restauracja.online/blog/Ile-kosztuje-system-zamawiania-jedzenia-online ale zapraszamy do kontaktu tel lub email bo to znacznie wygodniejsza forma i możemy przedstawić konkrety.